26. - 27.10.2013, Jäähalli Helsinki

Verta, hikeä ja rusketusraitoja

Valvojat: moodswinger, Hepsu, ultra, alien

26. - 27.10.2013, Jäähalli Helsinki

ViestiKirjoittaja someones » 29.09.2013 19:55

PMMP loppuu, oletko valmis?

Kuinkas moni foorumilainen on tänne tulossa? Veikkaan, että aika moni. 8) Mitä odotatte näiltä viimeisiltä spektaakkeleilta? Minä en oikein tiedä, mitä odottaa. Äsken katsoin youtubesta klippejä tuolta ja tajusin, että perkuleesti sinne ainakin jengiä mahtuu. Ihan jännittää bändin puolesta.

Lauantai:
Ovet auki 18.00
Showtime 20.00

Sunnuntai:
Ovet auki 16.00
Showtime 19.15
Viimeksi muokannut someones päivämäärä 29.09.2013 22:59, muokattu yhteensä 2 kertaa
Hunninko maailmankartalle!
someones

Re: 26. - 27.10.2013, Jäähalli Helsinki

ViestiKirjoittaja -Laku- » 29.09.2013 20:30

Molemmille olen tulossa.
En oikein tiedä mitä odottaa, muutaku sen, että bändi saa arvoisensa lopetuksen.
In my eyes, it's so perfect crime!
-Laku-

ViestiKirjoittaja nni3 » 29.09.2013 20:47

Hah, en todellankaan ole valmis!

Olen ennenkin täällä todennut, mutta mua myös kutkuttaa tuo hallin koko. Muistan niin elävästi sen, kun Ruisrockissa 2010 päädyin Rantalavan eteen "vähän" liian myöhässä eli aikaa keikkaan oli ehkä n. 20min ja porukkaa oli jo silloin kuin pipoa. Olin ihan suu auki, että ainiin, tää olikin näin iso bändi. Työntymällä pääsi ehkä 15 metrin päähän lavasta. Ja nyt sakki on tosiaan tullut katsomaan vain ja ainoastaan PMMP:tä! Tuo jännitysjuttu olikin hyvin sanottu :D Mutta tällainen keikkajännitys ennen keikkoja bändinkin puolesta on vaan sitä parasta aikaa. Keikkojen lisäksi tietysti.

Mäkään en varsinaisesti oikein tiedä, mitä pitäisi odottaa. Ja toisaalta en myös halua odottaa oikein mitään, ettei tarvitse sitten elää niissä odotuksissa, kun huikea spektaakkeli on kuitenkin tulossa. Jos näistä mun etiäisistä kertoisin, niin käytännössä joka kerta, kun olen kuunnellut Kovemmat kädet II:sta, olen jo mielessäni Jäähallissa: koko halli hiljenee ja KK lähtee soimaan. Lisäksi itsepintaisesti jaksan odottaa, että setti jotenkin eläisi päivien välissä tai ainakin jaksan uskoa, että tunnelma tulee olemaan erilainen molempina päivinä ja siksi sunnuntaikaan ei pääse luiskahtamaan toiston puolelle. Lippu löytyy siis molemmille illoille. Kiertue (jolle ei muuten saa "peruslippuja" enää kuin Joensuuhun! 8) ) edellä paljastanee jo vähän jotain tulevasta.
Viimeksi muokannut nni3 päivämäärä 30.09.2013 08:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Mistä taivas alkaa
ja miksi kaikki loppuu?

Kiitos PMMP.
nni3

ViestiKirjoittaja someones » 29.09.2013 22:57

nni3 kirjoitti:Lisäyksenä vielä lauantain aikataulu (lipun mukaan):
Ovet 18.00
Showtime 20.00

Mulla on siis lippu vain sunnuntaille. Sunnuntaina näköjään alkaa aiemmin..
Hunninko maailmankartalle!
someones

ViestiKirjoittaja jazka » 30.09.2013 13:57

Itse olen tulossa lauantaina. Sinänsä keikalta en osaa odottaa mitään muuta kuin kaikkensa antavaa ja monipuolista settiä. Toivottavasti ois myös muulla tavalla huikea show,eli pyroja ja hiilihappotykkejä ja vois olla Joutsenten aikana sitä kuuluisaa "lunta" :lol: Paikka ja noi lipunhinnat kyllä tekee sen että jotain tollasta odottais.
Tässä elämä on, oma kallis ja tarpeeton, joki joutava laineillaan mua lastuna vie mukanaan...
jazka

ViestiKirjoittaja carbon-maid » 30.09.2013 15:14

Mulla on lippu sunnuntaille. Toivottavasti Matkalaulu-levyn versioita biiseistä soitettaisiin runsaasti! Voisin kuvitella, että Asa olisi ehkä pyydetty Kiitokseen feattaamaan ja eiköhän Jorikin lavalla nähdä.

Toivon, että kaikki (keikka ja ura) loppuu Leskiäidin tyttäriin. Se ois täydellinen lopetus, kun siinä on niin vahva hautajaistunnelma ja se on harvinaisuus (itse en ole koskaan kuullut sitä livenä). LT on lisäksi ehkä suurin suosikkini bändin biiseistä. Semmoset PMMP-keikkojen räyhäämislopetukset on niin nähty, nyt jotain uutta! Toivoa tähän luo vielä se, kun Mira siinä YleX:n haastattelussa äskettäin sanoi, että jos pitäisi valita yksi laulu, jota PMMP:ltä kuuntelee lopettamisen jälkeen, se olisi Leskiäidin tyttäret.
Ja tuuleen tunnustetaan kaikki paha pois
carbon-maid

ViestiKirjoittaja Pirstaleena » 01.10.2013 10:56

carbon-maid kirjoitti:Toivon, että kaikki (keikka ja ura) loppuu Leskiäidin tyttäriin. Se ois täydellinen lopetus, kun siinä on niin vahva hautajaistunnelma ja se on harvinaisuus (itse en ole koskaan kuullut sitä livenä). LT on lisäksi ehkä suurin suosikkini bändin biiseistä. Semmoset PMMP-keikkojen räyhäämislopetukset on niin nähty, nyt jotain uutta! Toivoa tähän luo vielä se, kun Mira siinä YleX:n haastattelussa äskettäin sanoi, että jos pitäisi valita yksi laulu, jota PMMP:ltä kuuntelee lopettamisen jälkeen, se olisi Leskiäidin tyttäret.

Tohon haastattelussa esitettyyn kommenttiin, ja vielä kun Heikkikin sitä komppasi, mäkin oon kaiken toivoni laskenut. En kyllä Leskiksiä haluaisi jäähallissa kuulla, mutta jollain muulla kiertueen keikoista. Jäähalli ei tee biisille oikeutta, niinkuin ei juuri muullekaan. En ole siis suuri jäähallikeikkojen ystävä ja siksi ei kovin suuria odotuksia vikan keikan suhteen olekaan. Sunnuntainen riittänee siis mulle.
"Älä pelkää, kato puhu!"
Pirstaleena

ViestiKirjoittaja Epe » 01.10.2013 21:31

Liput on molemmille keikoille. Noinkohan olisi, ellei olisi mulla tietty tavoite. Mitä ilmeisimmin 100. keikka on mulla Lahdessa ja nämä Jäähallit vain ylimääräisiä lisiä. Jos sattuu jotakin yllättävää, niin ainakin 100 pitäisi täyttyä, koska on tuossa kahden keikan verran pelivaraa.

Odotuksia ei mulla suuresti ole. Jos nyt ei kuitenkaan mitään hautajaismeininkiä vaan reippaita kappaleita ja kunnon rutistusta settiin. Kaino toive olisi, että josko keikat kuitenkin suuremmaksi osaksi olisivat ihan tuttua ja turvallista PMMP:tä ja näitä uusia kappaleiden pilaamisversioita ei ihan kovin paljoa tarvitsisi esittää.

Vanha sanonta sanoo, että sillä lähtee millä on tullutkin. Tämä mielessä Rusketusraidat saattaisi olla ihan toimiva lopetus.
Kiitos, kun koetit ymmärtää. (PMMP - Kiitos)
Epe

ViestiKirjoittaja Sunnie » 03.10.2013 04:52

Jepulis jee, molemmille jäähallikeikoille meikäläinenkin tulossa! Ei sitä oikein tiedä miten nämä jäähyväiskeikat ottais. toisaalta hirrvee into päästä keikalle ja huippua mutta kyllä se haikeus ja itku pääsee aina välillä valloilleen. Ristiriitaiset fiilikset! Mutta huippua nähdä kaikkia kamuja! Bailataan ja jorataan! Sain maanantain töistäkin vapaaksi toipumiseen... :wink:
Otan koko shown, oli mitä vaan!
Sunnie

ViestiKirjoittaja toni pikselivaara » 05.10.2013 17:44

Molemmille keikoille on lippu, mutta pohdiskelen toisen myymistä vielä. Ehkä kaksi identtistä keikkaa peräkkäisinä iltoina ei kuitenkaan tuplaa täyttymystä, vaan yksikin hieno keikka riittäisi minulle. Sunnuntain showtime on tosin ilahduttavan aikaisin ajatellen seuraavan aamun varhaisia velvollisuuksia.

Mutta onko se halli nyt niin kamalan iso? Sehän on se vanha jäähalli, nykyinen "Hifki-halli". Ei paljoa isompi kuin Espoon jäähalli jossa PMMP on jo joskus esiintynyt. Hartwall-areena oisi vielä isompi.

Vaan eipä silti, minun parhaimmissa muistoissani PMMP on ollut klubeilla, joihin ei mahdu kuin murto-osa jäähallin yleisökapasiteetista.

Toivottavasti muuten HIFK:illä ei ole kotiottelua 27.10, koska silloinhan PMMP joutuisi esiintymään esim. erätauoilla. :idea:
¤ Voi että miten söpöä, minä haluankin päteä ¤
toni pikselivaara

ViestiKirjoittaja jerzu » 05.10.2013 21:23

Niinhän siinä kävi (kiitos yhden kauhukaksosen), että lippu löytyy molemmille. Ja molempien hankkimiset oli lopulta sellasia paniikin aiheuttajia, että ei hyvää päivää :D

Mielenkiinnolla odottelen, miten Jäähalli toimii PMMP:n keikkapaikkana. Itsehän olen heidät siellä jo nähnyt esiintyvän, olivat reilu vuosi sitten Idolsin finaalissa vetämässä Heliumpallon :P Heh heh.
Kaksi identtistä settiä kuulostaa maailman pahimmalta painajaiselta, mutta silti se on mentävä. Toivon todella, että edes jotain muutosta olisi! Edes järkässä. Eikös?
Lauantain keikalle olisi muutenkin niinkin hurjat suunnitelmat, kun tutun ja turvallisen eturivin hylkääminen ihan tietoisesti :D Saattaa toki aina olla, että se paniikki iskee kumminkin ja löydän sieltä itseni... mutta suunnitelma olis, että vasta sunnuntaina ;)
"Jos oisin voinut nauraen jäähyväiset vaihtaa..."
jere.vauhdissa.net
jerzu

ViestiKirjoittaja jjennni » 24.10.2013 17:46

Lauantain keikan jälkeen on viralliset jatkot Tavastialla, saapuukohan itse bändikin paikalle?
jjennni

ViestiKirjoittaja toni pikselivaara » 27.10.2013 08:01

No niiin, Jäähalli osa 1 takana, ja minun osaltani jäähyväiset takana.

Keikkapaikka yllättävän miellyttävä. Kenttä ei ole kuitenkaan kauhean iso, mutta tilaa oli kaikille ihan hyvin. Lisäksi isot screenit näyttävät hyvin lavan tapahtumat, ja erityisen hauskaa oli silloin kun Paula ja Mira ottivat lavakamerat haltuun. Kuvissa vilisi lattiaa ja kattoa.
Vanha jäähalli ei ole keikkapaikkana ollenkaan niin kolkko kuin etukäteen pelkäsin.

Valoshow oli hieno, ja tehosteina nähtiin myös hieman poksahduksia ja pyrotekniikkaa.

Setti oli metkasti rakennettu melko kronologiseen järjestykseen, referaatiksi urasta. Ruskikset aloitti avausintron jälkeen, sitten Odotan ja Joutsenet. Sitten siirryttiin seuraavan albumin matskuun Maria Magdaleenan ja Matojen kanssa jne.

Fiilikset oli toki huikeam haikeat ja etenkin "Tässä elämä on" biisin aikana taisi kostua hieman allekirjoittaneen silmätkin. Ellei peräti posketkin. Mielessäni palasin ajassa taaksepäin jonnekin vuoteen 2007 ja Tavastialle, ensimmäisiin kokemiini PMMP:n keikkoihin. Elokuussa 2007 Tavastiallahan koettiin myös haikeita hetkiä bändin lähtiessä ensimmäiselle pitkälle tauolleen.
Takaisin vuoteen 2013 ja Jäähalliin. Nyt ei ole kyse tauolle lähtemisestä vaikka jotkut skeptiset asiantuntijatahot niin ovat kehdanneet epäillä, vaan lopullisista jäähyväisistä PMMP-nimisenä yhtyeenä.

Spektaakkeli on onnistunut ja yhtyeen hieno ura saa arvoisensa haikean päätöksen. Pisteenä ii:n päälle saamme optimistisen ja riehakkaan Tytöt; ikäänkuin korostamaan että elämä jatkuu joten pyyhkikää kyyneleet. :)

Pertti Kurikan Nimipäivät oli muuten oiva valinta lämmittelyksi. Kuultiin myös vammaisasiaa, ja kehitysvammaisethan ovat varmasti yksi sangen laiminlyöty ja vähän kuultu asiakasryhmä sosiaali- ja terveysalan palveluissa. Pertti Kurikan joukkue onkin ainutlaatuinen äänitorvi heille. Jäähallissa bändiä tosin oli katsomassa vielä yllättävän harvalukuinen yleisö.

PS. Millaista jatkoilla oli?
¤ Voi että miten söpöä, minä haluankin päteä ¤
toni pikselivaara

ViestiKirjoittaja jazka » 27.10.2013 09:26

Nyt on sitten yksi etappi elämässä tullut päätökseen,nimittäin PMMP. Tuo huipentui tuonne Jäähallin jättimäiseen spektaakkeliin. Tuo siis oli tässä,koska en ole tänään tulossa.

Puitteet oli huikeimmat kuin koskaan ennen. Upeat valot ja annan täyden kympin siitä että se katon valoteline muodosti PMMP:n logon. Keikka alkoi pitkällä introlla,jossa tapailtiin PMMP:n biisejä. Tuon jälkeen upeissa mekoissa oleva voimakaksikko syöksyi esiin ja avasi homman Ruskiksilla. Hyvä aloitus,sillä siitähän kaikki alkoi. Siitä seurasi ikisuosikkini Odotan ja sen jälkeen Joutsenet. Sitten takana oleva Enojen aikainen kangas pudotettiin ja sieltä paljastui KK:n aikainen kangas,tuo Siamilaiset. Paula ja Mira katosivat taakse ja vaihtoivat asusteita ja sitten olin fiiliksissä,sillä introsta tiesin että nyt tulee ehkä suurin suosikkini Maria Magdalena. Kovemmista Käsistä tuli uusi versio,mitä en olisi toivonut mutta livenä se oli todella toimiva. Ne puhaltimet ja muut toimivat upeasti livenä ja ennen vikaa kertsiä se kohta joka junnasi samaa ja Mira tärisi kuin mielitautinen,oli jotain ihan sanoinkuvaamattoman upeaa. OSJM tuli myös uutena versiona,kuten Päiväkotikin ja kyllähän nekin livenä toimivat. Matoja sai tällä kertaa ehkä parhaimman käsittelyn koskaan. Siinä naikkoset ryntäilivät pitkin suurta lavaa,pyrot paukkuivat ja lopussa he ampuivat hiilihappotykeillä kohti yleisöä. Siinä saatiin mukavaa viilennystä.

Tuon jälkeen sitten siirryttiin yhteen suosikkilevyistäni,eli LT:n. Joku Raja pamautti shown käyntiin todella rajusti,valoshow oli aivan huikea ja yleisö oli ihan kybällä mukana. Tuon jälkeen herkistyttiin Kiitokseen,josta ei onneksi tullut uutta versiota. Lopussa siinä oli Asa fiittaamassa mikä oli todella upeaa. Tässä Elämä on sai meitsin hieman herkistymään,sillä se on sellainen biisi joka on "just niinku mun elämästä" ja mimmit tuli sinne kaiteille tasapainoilemaan ja Mira katsoi minua silmiin <3 Kesäkaverit oli iloinen veto ja siinä c-osassa he hieman improvisoivat. Päät Soittaa oli upea ja yleisö oli ihan kybällä taas mukana. Tuon jälkeen sitten siirryttiin Veden Varaan,eli minun suurimpaan suosikkilevyyni. Olin ensin fiiliksissä kun tuli Kuvia-biisin intro,mutta sitten iski karvas pettymys kun sieltä tulikin "vain" Lautturi. No mutta se oli koskettava. Pariterapiaa sai ehkä hauskimman tulkinnan koskaan,kun Paula ja Mira ääntelivät "Mustan Kissan Tango-aksentilla" Sitä seurasi Merimiehen vaimo ja sitten oltiinkin jo Rakkaudesta-albumilla. Sen avasi vahvasti upealla introlla oleva Heliumpallo. Se oli mahtipontisempi kuin koskaan ennen. Korkeasaari oli todella koskettava,kun nyt siinä oli sen kyseisen henkilön kuvaamaa videokuvaa, jossa oli jotain lähiömaisemia ja sutattua juna-asemaa. Sen lisäksi jonkun toisen kuvaamaa Afrikka-materiaalia,joka viittasi Korkeasaaren eläimiin. Onneksi tuo tuli alkuperäisversiona. Sitten oli vuorossa JETOV ja sitten Rakkaalleni(joka onneksi esitettiin alkuperäisversiona) Tuon jälkeen otettiin Koko Show ja se oli sitten siinä. Encorena karisi kronologisuus ja siellä tuli sitten Pikkuveli aivan upeana versiona,kun siinä vaan Viulistisiskokset soittivat ja loppua kohti se kasvoi hieman kun tuli lisää soittajia. Sitten tuli tunnelman nostanut Matkalaulu(onneksi alkuperäisenä),Kohkausrock jonka aikana tunsi aikamatkaavansa vuoteen 2007,kun siellä oli ne hiilihappotykit taas pitkästä aikaa. Sitten bändi poistui taas taakse ja vielä yksi encore. Sitten saatiin biisi Valloittamaton,joka toimi livenä aivan mahtavasti. Sen jälkeen tuli todellinen ylläri,kun lavalle asteli bändin lisäksi Maija Vilkkumaa ja Mariska. <3 Mikäs muukaan sieltä tuli kuin Tytöt. Näinpähän minäkin sitten Mariskan lopultakin fiittaamassa siellä ja Maija <3 ei tuollaisesta olisi edes osannut uneksiakaan...

Siihen se sitten päättyi tuo veto ja siihen päättyi minun osalta tuo tarina. Loppuyhteenvetona voisi sanoa että bändi aloitti pienenä,kasvoi isoksi ja sai päätökselleen suurimmat puitteet kuin koskaan ennen. Iso loppuunmyyty Jäähalli,iso lava, upeat valot,pyrot ja pommit joita Lordikin olisi kadehtinut. Monet vierailijat kuten Niko Kokko ja puhallinsoittajat,viulistisiskokset,lauluyhtye Viisi sekä Maija ja Mariska. Show oli suuri ja upea,mutta ei täydellinen. Itselleni tuo kronologisuus ei toiminut. Tarantino-fanina olisin toivonut epäkronologisuutta biisilistaan,nyt niine vaihtuvine taustakankaineen ja kronologisuuksineen tuo tuntui enemmänkin esitelmältä ja läpileikkaukselta,kuin keikalta. Toinen kritiikki koskee biisilistaa,joka oli osittainen pettymys. Olisin toivonut jotain todellisia harvinaisuuksia sinne,kuten Poika(jonka onneksi Tavastialla kuuli) ja koska Jori oli paikalla,olisin toivonut että olisi tullut sinne Rhodesia soittamaan,eli Salla Tahtoo Siivet. Miksi helvetissä Leskiäidin Tyttäret-biisiä ei soitettu... VV:lta olisin kaivannut Kuvia-biisiä ja Tulvaa,Rakkaudesta albumilta Pahvinaamaria,Kevään Valoa ja Toivoa. Toinen kritiikki koskee yleistä tunnelmaa. Tunnelma ei ollut niin intensiivinen,kun kyseessä ei ollut klubi,vaan tuollainen suuri halli ja bändi oli niin kaukana yleisöstä(onneksi tuli turva-aitojen tuolle puolenkin ja veti crowd-surfingia yhdessä kohtaa). Itse en suoraan sanottuna jaksaisi tuota enää toista kertaa. Tuo yksi kerta kyllä riitti.

Mutta kaikesta tuosta huolimatta oli tuo hieno lopetus kymmenvuotiselle uralle,joka on jättänyt jälkensä suomalaiseen musiikkiin. Innolla odottelen mitä heiltä on omilla tahoillaan luvassa. Veikkaisin että Miralta musikaaleja ja Paulalta jotain erinäisiä kokoonpanoja ja tietysti biisejä muille. Iso kiitos myös bändille siitä että olitte ottaneet Pertti Kurikan Nimipäivät lämppäriksi. Parempaa en olisi voinut kuvitellakaan. He vetivät taas isolla asenteella ja ottivat lavan haltuun ja näyttivät sen että mitä on punk. Jonossa allekirjoitin sen kansalaisaloitteen,jossa vastustettiin kehitysvammaisten palveluiden kilpailutusta. Tuli siis hieman maailmaa parannettua kaiken muun lisäksi.

Kiitoksia tuosta spektaakkelista,kiitos näistä vuosista,levyistä ja elämyksistä. Perillä on tuolla,edessämme Jäähallissa ja matka päättyi tähän. Kiitoksia kaikesta. Ootte siellä jossain mun <3
Tässä elämä on, oma kallis ja tarpeeton, joki joutava laineillaan mua lastuna vie mukanaan...
jazka

ViestiKirjoittaja oktober » 27.10.2013 11:55

No niin, nyt lähdetään. Ehkä nähdään "ensi elämässä". Sitten kun ollaan kaikki albatrosseja, tai edes merimiehiä. Tänään vielä laivakoirana.

Kiitos! ♥
Virta ole halki edessä airon.
oktober

Seuraava

Paluu Keikat ja muut esiintymiset